Spulleboel

"Vroeger was het veel gezelliger want toen konden we niet 'on lijn' spullen kopen en werd er veel meer 'samen' opgetrokken!"

Hoe vaak heb je dergelijke uitspraken al gehoord? Best vaak waarschijnlijk. Deels is het natuurlijk wel waar, omdat we vanaf de bank of aan de eettafel kunnen 'shoppen' is er een forse afname aan winkelverkopen in een winkelcentrum. Je mag het gerust "disruptive selling" noemen want dat is het echt wel. V&D, Marskramer, Blokker....allemaal zijn ze ten onder gegaan dankzij online groot-grutters als een BOL.com, een CoolBlue en menig andere aanbieders van producten die 'vroeger' alleen vanuit winkels werden verkocht. De tijd dat je je door een 'verkoper' (product-gemanipuleerde-winkelbediende) moest laten voorlichten alvorens je veel teveel geld kwijt was aan een product waar marketing meer dan specificaties belangrijk was. Vandaag de dag is de rol van de winkelier veranderd, de rol van iedereen in de maatschappij is veranderd met de opkomst van online handelsplaatsen....

De Garage-Sale en Yard-Sale zijn begrippen die zijn 'overgewaaid' uit America, kwam op in de tijd dat mensen door welvaart téveel spullen hadden vergaard en na verloop van tijd ruimte nodig hadden om nieuwe spullen kwijt te kunnen. Zo ontstond het verkopen vanuit huis, spullen die goed zijn niet willen weggooien en die we vanwege de eerdere investering in beginsel ook liever niet gratis weggeven. In Nederland kennen we deze begrippen maar zien we door de hoge bevolkingsdichtheid (en onze overheidsbemoeienis) eerder een groep mensen die hun overtollige spullen opnieuw voor verkoop aanbieden. Aanbieden als groep levert méér producten op waardoor het aanbod van spullen aantrekkelijker wordt voor potentiele kopers, samen sta je sterker en de "Rommelmarkt" is geboren!

We zien ook dat deze vorm van goederen uitwisseling zich letterlijk verplaatst van de straat naar online entiteiten, marktplaatsen waarvan de meest bekendste Marktplaats is. Een eenvoudige, to-the-point, naam waar mensen hun spullen kunnen verkopen. Je zou kunnen stellen dat de Garage Sales, Yard Sales of Rommelmarkten zijn "opggeroeid" en kunnen dankzij het internet een potentieel miljoenen publiek bereiken. Spulleboel is ook zo'n 'ouderwetse rommelmarkt' online met een paar belangrijke verschillen ten opzichte van de grote jongens; Spulleboel kent namelijk géén winstoogmerk en is juist gericht op hergebruik met een focus op úw succes en niet het eigen succes. Kortom, uw succes is ons succes!

Wat dat betekent? Dat betekent dat vraag en aanbod in alle opzichten/categorieen gratis is en niet minder belangrijk dat het aantal aanbieders van nieuwe producten tot een minimum wordt beperkt! Je weet wel, even op zoek naar een goedkoop gebruikt artikel en *BAM* de eerste 50 advertenties zijn commerciele advertenties dan *BATS* de volgende 80 advertenties zijn afzonderlijke nieuw-verkoop advertenties en dan tot slot, als je mazzel hebt, zie je nog ergens een tweedehands artikel met een prijs waar je vrolijk van word. Dat is ook niet gek als je als verkoper bij deze websites óveral voor moet betalen, je link naar je website, specifieke rubrieken, en ga zo maar door...... logisch maar er gaat iets mis. Het doel, gebruikte spullen nieuw leven inblazen, een deel van je investering terugverdienen gaat ten onder aan het eigen succes bij deze "grote jongens" geleid door een focus op de "mighty dollar".

NIET bij Spulleboel, hier staan úw spullen écht centraal, bent u écht geen geld kwijt aan het verkopen van uw gebruikte spullen en wordt uw investering in tijd en geld wél gewaardeerd, Spulleboel denkt andersom! Bij Spulleboel worden uw aangeboden spullen elke twee weken opnieuw onder de aandacht gebracht door deze in de zoekresultaten boveaan te laten verschijnen. Spulleboel investeert niet onnodig in televisie of radio spotjes die allemaal betaald moeten worden, betaalt door u dus.

Ons verdienmodel?

Die vraag komt wel vaker voorbij en het antwoord is, dat zien we wel als we de kosten niet meer zelf kunnen dragen.